BALIK UMAH!!!

alhamdulillah,
slamat sampai umah malam nih(tadi),
banyak jugak pack2 barang tadi,penat,
banyak jugak khazanah terjumpa,
salah satu nye biskut munchys Oat Krunch choc flavour,
mmg tuh feveret stok time asrama,
stok tuh sjak sem 0 lagi bwk, around bln 7,
simpan2 smpai x prasan siap berhabuk,tapi isi elok lg,
D-SIM, SEDAAPPP kann??? hehehe..

time kemas2 byk jugak terprasan ade buku2 yg beli time nk abihkan voucher,
sume x abeh bce,
yg smpat bce trjemahan dgn himpunan doa2 tuh,
buku2 yg tajuk besar mcm dosa riba' tuh xsempat lak,adeyhhh,
aku rase buku tuh yg patut bace,
terlampau byk sgt unsur riba' dlm idup nih yg kite xprasan sbenanye,
insyaAllah di kelapangan mase yg lain aku cube bce.

da sampai umah,
nampak mak tertido atas sofa dgn adik perempuan himpap die join tetido,
aku dah tau sgt,
naluri mak aku mmg bgitu,
stiap kali anak die nak balik mesti die tunggu kt ruang tamu bwh,
menanti kehadiran anak yang die sayang.
then aku dokong adik aku, bayangkan dukung budak darjah 2 naik tangga,
pergh,mmg berat,
tp xkesa,
sebab aku mmg manje dgn adik aku, sjahat2 aku sakat die,
die la orang yang aku paling jaga dalam umah,
aku memang bertekad aku akan besarkan die smpai die jadi org berguna,
duk jap, mak keluh, sakit blakang,
aku picit badan die, mmg dalam rumah mak ckp aku paling pandai picit,
mak cakap aku wariskn dari ayah, sbb ayah dlu duduk dgn pakcik die,
pakcik die tukang berubat, ayah pun mmg pandai, tapi die jarang tunjuk je die pndai berurut,
aku ni kire mewarisi je, sbb da lama picit badan mak memang tau la jugak point2 mane yg ade angin tuh.

sambil picit tanye mak,
awal ayah tido,
mak cakap, ayah hari ni die try pakai contact lens, die pening,
last2 jadi migrain, penyakit lama die,
memang xbegerak die kalau migrain,
memang camtu, aku dulu time baru pakai memang sakit mata,
sebab semua nampak terlalu terang,
bile klua umah je, cahaya sume nampak terlalu terang, memang akan sakit mata,
owh yeah, dulu aku keje focus point, kedai spek,
memang ade la tau sikit2 pasal mata and optical product nye design,
ape2 nk tau rojer2 la eyh ^^

around kul 1 abeh picit badan mak, gi bukak tudung saji,
nampak........

NASI LEMAKKK!!!!!  weehoooo!!!
memang den tahan lapa dari tadi sebab tau mak masak sedap sebab anak die nak balik.
mak nye sambal goreng memang tade org leh fight,
org negeri sembilan la katakan,
owh yeah, den suko mkn podah,
sapo2 nk jd bini den kono tahan dgn den,hahahahha :P

abeh mkan nasi lemak, mkn coklat cadbury 2 biji,muehehe,sdappp!!!
jgn jeles ye D-SIM,
balik ipoh nnt baru cite ko makan ape, skrg2 duk diam2 dulu dengar je aku mkn ape,hehehe..
okeyh, abeh mkn sume, msuk bilik online, n tulis blog update nih.
esok.....
esok intebiu utk position dalam bahagian marketing kt opis ayah,
harap2 nye lepas,
dengar cite baru anta resume da kecoh anak En.Alias nak masuk keje,
huhu, risau jugak kalau2 aku keje teruk,
buat buruk nme bapak je, die tu da la org bpengaruh.

okies,
smpai situ je.
tak sangka lak time tgh tulis blog pdate nih,
hostel notts tinggal kenangan je,
byk bende aku lalui kt sana,
hrap memory ni tersimpan rapi dalam otak aku.
ADIOSSS.......

eyh...
ASSALAMUALAIKUM =)

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.