nak jumpe?

alhamdulillah,

masih diberi kesempatan meng update blog,
kesempatan yg kurg diberi perhatian,
maybe kite rase boring, xtau nak buat apa,
kite x sedar orang lain sparuh mati nak mencari ruang untuk beribadah,
thnx for such a meaningful stories by kak sandy,
segan rasenye bile baca blog die,
mengenangkan susahnye die mencari ruang untuk beribadah ketika baru memeluk islam.

haih,
diri nih rase masih kurang bersyukur,
perlu muhasabah diri lagi,
perlu peringatkan lagi diri nih tentang cinta sebenar yg haru aku kejar,
sedang memaksa diri sendiri membaca artikel2 keagamaan,
walaupun rase bosan, aku tgh pakse diri sendiri bace,
mgkin dgn ini aku dpt didik jiwa dan nafsu nih.

hari ni spatutnye aku jumpe sorg kwn lama(perempuan),
die ade pinjam duit dgn aku,
die ckp mybe nk pulangkan balik time jumpe,
and maybe die ade nk bg tau sumthing utk tolong msalah aku,
punye le canak sbb xpnah ade prmpuan ajak jumpe,
klam kabut den msg akak tnye ape perlu buat,
klualah pendapat kordi dan lembunye, " niat tidak menghalal kan cara"
so aku "tipu sunat" <---ade ke term nih?
ckp aku klua dgn abg.

ptg nih die ckp nk jumpe esok,
perghhhh,nk bg alasan ape pulak,
last2 akak ckp sruh je die dtg ajak kwn,
aku nih dgn sgannye mule la bg soalan, "ko dtg sorg ke nnt"
rupenye2 die mmg plan nk dtg berdua..phewww
knape laaa aku xtnye awal,
senang keje,xyah klam kabut,

di sini ade bende aku dapat,
bersangka baik, bertanya kalau x tau, brani kerana benar.

adeyhh, wat canak btul die nih, 
die kwn skola lame,
rmai ckp die hot, mybe la kott,
kwn laki aku x suke die sbb diorg ckp minah nih kerek,
bg aku stiap org ade kisah hidupnye sndiri,
sblum die chow dr skola aku slambe badak la intebiu tnye pehal die kerek sgt,
dr situ bru aku tau pemasalah idup die,

bg aku stiap org harus dberi pluang untuk bersuara,
even minah rempit tuh sndiri pun,
aku rse bukan semua pelacur xmahu berubah,
PELUANG
itu yg kite harus kite beri kt semua org,
kalau keje nk kutuk sampai bile bende tuh takkan berubah,
ape yg penting.. ape usaha kite nak bawak die ke jalan yg benar?
itu yg harus kite persoalkan sebenarnye,
yg hampa duk kutuk2 ape efeknye?
muhasabah....

ok, tgh mlm nih mak sibuk nk buat kuih talam,
x saba nk rse ^^
mlm ni jugak rase sakit dada...mak cakap sbab banyak meniarap,
mak ckp die pun same sakit2 cmtu,
maybe sebab aku mewarisi pnyakit tuh dari mak,
slalu mak prefer aku picit badan die bile sakit,
harap2nye nnt dah tua bile aku sakit2 nnt Allah balas balik,
hrapnye ade yg sudi picit aku balik nnt,
harap2nye la eyh... insyaAllah ^^

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.