down

assalamualaikum,
tiada apa mampuku ckp harinih,
terkelu,
*speechless
keliru

buntu


entah. arini sgt mngecewakan.
malam smalam buat prtama kalinye aku x tido smpai tgh hari harini,
blaja algebra, wat latihan sume,
rse da prepare utk exam,
smpai tgok kertas soalan,hati rse happy sbb soalan tu da buat sblum ni,

skali sampai mase nak menulis jawapan,
.......................................

asal bile smpai sparuh jalan kerja,
timbul rase keliru,
rase kurang yakin,
rase keliru membuak2 dalam otak,
tibe2 tak tau nak pakai formula mane satu..
ALLAH....Dia saje yg tau camne keliru aku time tuh,


Dgn ade nye faktor2 luaran time exam yg mengganggu konsentrasi
alarm fon yg bdering lbih dr spuluh kali dr sumber yg same,
dengan krisauan yg mlampau yg tibe2 dtg, lepas dpt tau Najib yg join aku stay up malam td tertido kt bilik die,
sriously sedih mengingatkan usaha die same2 dgn aku malam tu, 
memang risau, aku hanye mmpu brdoa je moga Allah kjutkan jiwa die,


memang down sgt,
aku cuba positive je, 
sbab kite kene positive atas semua yang berlaku,
semua yang berlaku ni dah di aturkan oleh Allah,
Dia jugak yang tau yang terbaik untuk hambaNya.
mungkin juga Dia da sediakan sesuatu yang lebih baik untuk aku di kemudian hari.


Da balik,
ngadu kt akaka yg slalu bg aku smangat...uhuk2!
die pun xtau nk ckp ape,
smpai ptg td die buat post kt blog die,
baru aku tau,msalah aku ni kecil sgt nak dbandingkan dengan masalah die.
and satu ayat yg die post kt fb yg memang menyantap,


”I won’t dare question God why I suffer pain because I never try to question Him when I experience happiness.”
— Shaykh Zahir Mahmood



memang bende ni yang patut kite slalu fikirkan,

kita asik mengeluh bile dpat ujian,
"kenapa yaAllah Kau timpakan sbgini ujian, knapa... knapa...."
tapi bila kite terima nikmat,
pernah ke kita bertanya,
"yaAllah adakah engkau berikan sbegini nikmat utk mnguji ku.."
pernah tak kite berdoa agar Allah merahmati atas sgale bende yang kite dapat?
sesuatu yang saya sendiri perlu fikirkan juga :'(



p.s: petang tadi ade photoshoot dengan budak2 foundation melayu nottingham,maaflah ye,
encik Haziq xde mood, maaflah kalau ade spoil kt mne2. smpai D-sim pun smpat snap muke tnsion aku yekk =='

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to down

  1. aku pun terkejut jugak, najib yang boleh sama - sama kita gelak pagi sebelum exam tu boleh tertidur. Tapi cuba fikir sejenak, kau dan najib stay up sama - sama, belajar sama - sama. Andai kata tempat kau tertukar dengan najib ? Antara ambil exam langsung dengan dapat jawab separuh mana lagi haru ? Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Orang yang berakal, menggunakan nikmat itu sebaiknya. D dalam pemerhatian ini mungkin sebagai satu 'warning' daripadaNya tanda suruh kita mencari rezeki ( bagi kita belajar ) dan malam harinya untuk beribadat pula. Bukannya melampau - lampau sampai tak tidur. Ambillah langkah proaktif lain masa, study awal :)

    P/s : gambo ko tu aku test drive lens telephoto, haha

    ReplyDelete

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.